پشت‌پرده عجیب تخفیف‌های شگفت‌انگیز مکمل‌ها در داروخانه‌‌ها صرف ۷ درصد از تولید ناخالص داخلی برای جبران خسارت تصادفات جاده‌ای چهار مسیر اصلی در مشهد بر اثر سیلاب همچنان مسدود است (۲۶ اردیبهشت) افزایش تعداد فوتی‌های سیل مشهد به ۴ نفر (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری تا دوشنبه + فیلم سیل در مشهد | تعداد جانباختگان مشهد به ۵ نفر رسید (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) کم‌خونی یکی از بیماری‌های شایع در کودکان اهدای اعضای نوجوان مرگ‌مغزی در مشهد، نجات‌بخش زندگی ۷ بیمار شد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | لحظه پیداکردن دو جان‌باخته سیلاب در پل انقلاب مشهد فوت دو شهروند در سیلاب میدان انقلاب مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم اورژانس مشهد: ۱۳ شهروند در پی جاری شدن سیلاب مصدوم شدند رئیس سازمان حج: زمان ثبت‌نام عمره هنوز معلوم نیست | پیشاپیش عذرخواهی می‌کنیم! ۸ راهکار برای مقابله با سختی‌های زندگی دیوان عدالت هم شکایت بازنشستگان در مورد افزایش مستمری‌ها را رد کرد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهترین رژیم غذایی برای آرتریت یا التهاب مفاصل کدام است؟ بهترین شیوه تربیتی برای مقابله با فحاشی کودکان
سرخط خبرها

توزیع بیش از ۱۷ هزار دستگاه پروتز حلزون شنوایی در سال ۱۴۰۲

  • کد خبر: ۲۱۸۴۴۶
  • ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۲
توزیع بیش از ۱۷ هزار دستگاه پروتز حلزون شنوایی در سال ۱۴۰۲
رئیس هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: ۱۷ هزار و ۷۷ دستگاه پروتز حلزون شنوایی در سال ۱۴۰۲ توسط این هیات بین مراکز درمانی توزیع شد تا در اختیار بیماران نیازمند قرار گیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین صفوی با اعلام این خبر افزود: ۹۵۰ عمل پیوند مغز استخوان با مساعدت هیات امنای صرفه جویی ارزی از ابتدای سال شامل ۶۰۵ پیوند کبد، ۹۰ پیوند قلب و ۱۴ پیوند ریه در یکسال اخیر انجام شد.

وی اظهار کرد: با توجه به مفاد ماده یک قانون تشکیلات و وظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مصوب مجلس شورای اسلامی، برنامه‌ریزی به منظور توزیع متناسب امکانات بهداشتی و درمانی با تاکید بر رفع نیاز مناطق محروم و نیازمند و فراهم کردن تسهیلات لازم برای برخورداری همگان از خدمات درمانی از وظایف وزارت بهداشت محسوب می‌شود و هیات امنای صرفه‌جویی ارزی بر این اساس نسبت به تجهیز مراکز درمانی در مناطق محروم اقدام کرده است.

وی ادامه داد: هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران یک نهاد عمومی غیر دولتی وابسته به وزارت بهداشت است که بحث تامین اقلام مورد نیاز مراکز درمانی و دانشگاه‌های علوم پزشکی را انجام می‌دهد و همواره برای نظام سلامت موضوع کیفیت در راستای خدمت رسانی به بیماران بسیار حائز اهمیت بوده و تشخیص بیماری‌ها و درمان بیماران با این ملزومات انجام و استانداردها، ویژگی‌ها و کنترل‌های سخت‌گیرانه‌تری برای کیفیت آن‌ها صورت می‌گیرد.

۴۰ درصد شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات پزشکی دانش بنیان هستند

رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران یادآور شد: ایران از سال‌های گذشته در حوزه تجهیزات پزشکی توانسته موفقیت‌های بزرگی را برای بومی سازی دانش فنی بسیاری از محصولات پزشکی داشته باشد و اکنون حدود هزار شرکت تولید کننده تجهیزات پزشکی فعال در کشور داریم که حدود ۴۰ درصد این شرکت‌ها کالا‌هایی دارند که به عنوان محصولات دانش بنیان ثبت شده و نشان از استقبال و حمایت خوب در حوزه درمان وزارت بهداشت و سایر ارگان‌های ذیربط دارد.

صفوی تصریح کرد: افزایش سهم تولیدات با کیفیت داخلی در بازار سلامت، توسعه توانمندی‌های داخلی و گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، سهولت و تضمین دسترسی به قطعات یدکی و خدمات پس از فروش، صرفه جویی ارزی و کاهش وابستگی به خارج از کشور، تامین اقلام مورد نیاز بیماران و تدارک ذخایر استراتژیک اقلام حیاتی و ایجاد ظرفیت واکنش سریع در بحران‌های بهداشتی و درمانی از مهمترین اهداف عملیاتی این مجموعه در حمایت از تولید داخل و دانش بنیان‌های حوزه سلامت است.

وی با یادآوری اینکه ۹۰ محصول حوزه سلامت در سبد کالایی هیات امنای صرفه جویی ارزی قرار دارد، خاطر نشان کرد: این هیات موفق شده است تا با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ۳۰ محصول دانش بنیان تولید اول را نیز خریداری کند.



صفوی با اشاره به ظرفیت‌های علمی کشور در حوزه سلامت تاکید کرد: در بسیاری از حوزه‌های تخصصی، چون پیوند‌های قلب، ریه و سایر پیوندها، کاشت حلزونی شنوایی به عنوان عمل‌های رایج در کشور انجام می‌شود که حاصل فعالیت‌های فناورانه در کشور بوده و از خروج ارز از کشور نیز کمک می‌کند.

تجهیز ۹۵ درصدی بیمارستان‌ها با تجهیزات داخلی

رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی خاطر نشان کرد: در سال ۹۲ تولیدات داخلی حدود ۱۰ درصد از سبد کالایی این هیات را تشکیل می‌داد که امروزه این شاخص به ۹۰ درصد رسیده است.

وی تجهیز ۹۵ درصدی بیمارستان‌ها با تجهیزات داخلی را از دیگر اقدامات این نهاد دانست و افزود: هیات امنا صرفه جویی ارزی به هیچ عنوان محصولات مشابه خارجی که در ایران تولید می‌شود را وارد نمی‌کند و همواره خود را مکلف کرده تا تامین تجهیزات با محصولات داخلی باشد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->